Tata Hexa SUV Rozpoczęty w Rs. 11,99 lakh Hexa SUV został zaprezentowany przez Tata Motors na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie w swojej koncepcji, po czym zadebiutował w Indiach na targach Auto Expo 2018. Hexa to zupełnie nowy model, w którym zastosowano modele crossover, ale sprzęt nadaje się do łagodnych wycieczek terenowych. Nowy debiut Tata Hexa odbył się 18 stycznia 2017 r. Cena Tata Hexa w Indiach zaczyna się od Rs. 11,99 lakh (ex-showroom Delhi). W takim punkcie cenowym Hexa rywalizuje z Mahindra XUV500. Testowe napędy nowego Hexa już się rozpoczęły u autoryzowanych dealerów Tata. KLIKNIJ TUTAJ, aby zapoznać się z TATA Hexa Test Drive. Zapoznaj się również z nową ceną Tata Hexa, szczegółami wprowadzenia na rynek Indii, specyfikacjami i przebiegiem - Tata ma kilka nowych produktów wprowadzonych na rynek indyjski. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Tata wypuści na rynek kompaktowy SUV Kite 5 i Nexon. Hexa staje się najdroższym modelem Tata. Po premierze modelu Hexa w 2017 roku pojawią się Tiago AMT, Kite 5 i Nexon. Możesz sprawdzić nowy Hexa w niedawno uruchomionym Hexa Experience Center. Tata Hexa India TVC Uwaga - Wszystkie powyższe wykończenia będą oferowane zarówno w konfiguracji 6-osobowej, jak i 7-osobowej. Ceny Tata Hexa zaczynają się od Rs. 11,99 lakh (ex-showroom). W tym przedziale cenowym Hexa jest propozycją o wartości do ceny. Rezerwacje na Hexę są już otwarte, a Tata twierdzi, że Hexa otrzymał w ciągu zaledwie kilku dni około 250 rezerwacji. Tutaj widzimy głównych rywali Hexa i ich ceny 8211 Tata Safari Storme Rs. 12,0-18,03 lakh Rs. 9,99-14.60 lakh Rs. 10,51-15,36 lakh Toyota Innova Crysta Renault Lodgy Stepway Rs. 13,73-20,93 lakh Rs. 8,88-13.04 lakh Rs. 9,44-11,27 lakh Hexa może kosztować nieco mniej niż XUV500. Będzie też kosztować mniej niż Innova Crysta. Jest jednak droższy niż Safari Storme. Podobnie jak w przypadku większości produktów Tata, osiąga wysoką wartość w stosunku do ceny. Tata Hexa Mileage Spodziewamy się, że Hexa osiągnie wyższy średni przebieg niż Safari Storme. Oznacza to, że Hexa może zaoferować przebieg 12 KMPL w mieście i około 15 km na autostradzie. Tata Hexa Dane techniczne Długość x szerokość x wysokość 4788 x 1903 x 1791 mm Rodzaj i rozmiar koła 16-calowy stal (XE, XM) 19-calowe stopy (XT) Typ silnika Pojemność 2,2 litra Varicor Diesel Varicor 400 Diesel 5-biegowa manualna 6-biegowa Manualna i 6-biegowa prędkość Auto 12-15 KMPL (szacowany) Napęd na cztery koła Powyżej podano oficjalne specyfikacje Tata Hexa. Silnik w Tata Hexa jest znanym 2,2-litrowym silnikiem Diesla. Dostępny jest w dwóch wersjach 8211 VARICOR 320 i VARICOR 400. Mocniejszy silnik wytwarza 154 KM i 400 Nm. VARICOR 320 oferuje 149 BHP i 320 Nm. Silniki te zasilają także Tata Safari Storme. Obręcze XM i XT w wersji Hexa będą dostępne z 6-biegową manualną lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. System napędu na cztery koła z momentem obrotowym na żądanie jest dostępny w najwyższej jakości wersji XT. Wymiary Tata Hexa Pod względem wymiarów nowy Tata Hexa ma długość 4788 mm, szerokość 1,903 mm i wysokość 1,791 mm. Ma rozstaw osi 2850 mm. Przekłada się to na dużą przestrzeń kabinową. Hexa ma prześwit nad podłożem 200 mm. Ma pojemność zbiornika paliwa 60 litrów. Tata Hexa Funkcje Reflektory przednie Reflektory Chrome na grille chłodnicy MID na konsole Instrumenty dotykowe System Infotainment 19-calowe felgi aluminiowe Faux Płoza Premium Taillights Podwójne rury wydechowe Premium Skórzana tapicerka 10-głośnik JBL Audio System Skórzana kierownica Kierownica na wszystkie koła Borg Warner Tryby jazdy Oświetlenie otoczenia w kabinie ConnectNext App Control Te cechy sprawią, że Hexa będzie najbardziej obciążonym samochodem w swoim przedziale cenowym. Funkcje takie jak 10-głośnikowy system dźwięku JBL i tryb Super Driving sprawiają, że Hexa wyróżnia się. Hexa dobrze spisuje się nawet na froncie bezpieczeństwa. Tata Hexa Safety Features Sześć poduszek powietrznych Anti-Lock Układ hamulcowy (ABS) Elektroniczny układ hamulcowy-Force Elektroniczny hamulec Pre-fill Kontrola trakcji Silnik Immobiliser Tylne czujniki parkowania Tylna kamera parkowania z aktywnymi wskazówkami Tata Hexa Design Review 8211 Zewnętrzne OK, tamto1717s lekkie podobieństwo do Aria, ale Tata zrobił wystarczająco dużo, by nadać samochodowi swoją unikalną tożsamość. Z przodu nowa maska jest znacznie bardziej płaska i ma konstrukcję typu clam-shell. Reflektory wyglądają na wyrafinowane, a krata z szeroką, chromowaną wkładką wystarcza, by maskować podobieństwa. Najważniejszym punktem jest tu zderzak, który ma szeroką dolną zaporę z szczotkowanego aluminium. Przemyślana, muskularna obudowa lampy przeciwmgielnej wyposażona jest w diodowe światła do jazdy dziennej, co sprawia, że bardzo atrakcyjny front-end. Podczas gdy Tata upiera się, że Hexa jest zupełnie nowym modelem, nadal istnieje pewne podobieństwo do Arii w profilu bocznym. Jednak Hexa ma plastikową okładzinę na nadkola. Co ciekawe, okładziny mają charakterystyczny dla Range Rovera Evoque załamujący się na zakręcie, co może wskazywać na większe zaangażowanie inżynierów z firmy Land Rover. Tył został całkowicie przerobiony. Obecnie ma on poziome, przypominające lampę tylną lampy typu Volkswagen, dodając do tylnej części bardzo potrzebną dawkę charakteru, podobnie jak podwójne rury wydechowe, faux płozę poślizgową wykończoną szczotkowanym aluminium, zasłonięte słupki itp. Tata Hexa Interior Design Review Tata Hexa ma całkowicie czarne wnętrze i wyraźnie widać w nim tablice wskaźników Zest i Bolt8217. Konsola środkowa ma wyróżniający się ekran dotykowy z czarnymi obwódkami fortepianu, a ogólny kanciasty motyw działa całkiem nieźle. Kierownica została podniesiona prosto z urządzenia Zest wyposażonego w sterowanie audio i telefonem i wykończona w kolorze czarnym ze srebrnymi akcentami. Koncepcja zaprezentowana w Genewie zawiera sześcioosobową konfigurację z siedzeniami dla kapitana w środkowym rzędzie. Istnieją gniazda zasilania 12 V i otwory wentylacyjne dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Pokryty dachem z arkadami dach od Arii został porzucony na rzecz dużo bardziej schludnego wyłożonego tkaniną dachu. Bezpieczeństwo pasażerów zapewniają 6 poduszek powietrznych na pokładzie, elektroniczna kontrola stabilności, automatyczne reflektory z reflektorami i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Projekt wersji produkcyjnej Hexa nie odstaje od formy koncepcyjnej, na podstawie tego, co zostało zaprezentowane na Auto Expo. Hexa z pewnością będzie bardzo dobrze wyglądającym crossoverem. Prawdopodobnie w przestrzeni 11-18 laców porusza się sporo. Tata zrobił wyraźny skok naprzód dzięki koncepcji Hexa. Jest to kontynuacja tego, co zrobił z Zestem i Boltem. Tata Hexa SUV to kolejna obiecująca perspektywa z Tata Motors i mam nadzieję, że osiągnie znacznie lepsze wyniki niż Aria. Oglądaj tę przestrzeń po więcej. Opcje kolorów Tata Hexa Tata oferuje model Hexa w pięciu kolorach, w tym Tungsten Silver Arizona Blue Sky Szary platynowy Srebrny perłowy biały Tata Hexa Silnik i skrzynia biegów Nadchodzący crossover Tata8217s jest dostępny w sprzedaży z 2,2-litrowym silnikiem Diesla Varicor 400. Widzieliśmy już ten silnik w Safari Storme. Ta jednostka wytwarza 156 KM mocy maksymalnej i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Jako standardową opcję przekładni oferowana jest sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów. Dostępna jest również opcja 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Tata Hexa otrzymuje konfigurację napędu na wszystkie koła wraz z 8216Super Driving Modes8217. Wygląd wzmacniacza Styling Cechy wnętrza Mocna sieć szerokopasmowego silnika Podatna jakość budowania Średni przebieg paliwa Tata Hexa Walk-around Review Video Bądź na bieżąco z blogiem samochodowym w Indiach, aby uzyskać więcej informacji o cenie Tata Hexa i szczegółach wprowadzenia na rynek Indii. Ponadto, jak sądzisz, jaka powinna być cena Tata Hexa w Indiach? Powiedz nam, komentując poniżej. Mam nadzieję, że sprawdziłeś naszą recenzję dysku testowego Tata Hexa. Nowy TATA Hexa 2018 wygląda podobnie jak RANGE ROVER EVOQUE, ale Hexa ma 6 siedzeń i jest dłuższy niż RANGE ROVER EVOQUE. Ale lubię oba samochody w tym czasie TATA HEXA pokonała sprzedaje więcej niż mahendra xuv500 w wyglądzie i mądrości pod względem wydajności. W funkcjach mahendra jest liderem wyścigu. 8230 Aria i pierwsze wrażenia sugerują, że wykonali przyzwoitą pracę, o której można przeczytać tutaj. Ale czy przeciętny indyjski nabywca jest wystarczająco dojrzały, aby zrozumieć, jak zdolny jest samochód, czy też 8230 8230 jest spekulowany, że projekt Tata Q501 będzie silnie inspirowany nową koncepcją Hexa, którą Tata Motors niedawno zaprezentowała na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. . Nowy samochód Hexa 8230 I z napędem 8230 Tata Hexa 8230 8230 Aria tak naprawdę nigdy nie startowała, mimo że jest bardzo kompetentnym produktem. To wysłało inżynierów Tata8217 z powrotem do deski kreślarskiej i teraz wymyślili Hexa. Zasadniczo mocno przerobiona wersja Arii, Hexa zyskuje bardziej masywny wygląd zewnętrzny, który jest teraz bardziej SUV-jak, nowe wnętrza lepszej jakości i zaktualizowany silnik. Będzie czerpał moc z jednostki Varicor 400 Diesel Safari8217 wyposażonej w 6-biegową Manualną lub 6-biegową Auto. Podobnie jak Aria, będzie dostępny opcjonalny system AWD. Hexa będzie drugim nowym produktem Tata, który zostanie uruchomiony w tym roku. Pierwszym z nich jest Tiago. Hexa, będący crossoverem SUV-MPV, zmierzy się z Mahindra XUV500, Toyotą Innova i Hondą BR-V. (Przeczytaj więcej.) 8230 1. Należy uwzględnić cechy dachu słonecznego. 2. Powinien zmienić projekt lampy czołowej, a nie arii. Storme jest pociągający. 3. Dlaczego nie 4 x 4 automatyczna skrzynia biegów 4. Wyrafinowane tworzywa sztuczne wewnętrzne. 5. Daj odczuć kokpit samolotów. 8230 TATA HEXA 8230 Wnętrze tata hexa..i nie jak bcs toyota innova crysta ka jo wnętrze hai..vo bahut smart hai..więcej niż tata hexa..amp z powrotem zygzak okno disign z tata hexa i nie lubię ..plzz poprawy w it8230, ale samochód wygląda bardzo elegancko bardziej niż w kampaniach na toyota innova crysta. 8230 Tata Hexa 8230 TATA Hexa to najlepszy SUV w porównaniu do Innova crysta, Mahindra XUV 5oo i innych suv8217. Ma bardzo dobrą cechę, tj. ESP (elektroniczny program stabilizacji), który nie jest wspomniany powyżej. Jest bardzo płynny w prowadzeniu niż inne suv8217. Ludzie nie mają odwagi, by mieć raty, myśląc, że po roku odezwie się dźwięk grzechotania, a silnik nie ruszy dalej niż lakh km. Gdzie jak w elektronicznych gadżetach, wyglądach, designie, żadne ciało nie może pokonać i wygląda mądro Hexa jest doskonała, a jeśli cena jest poniżej 15 braków dla najwyższego poziomu, będzie to super trafienie. Mam nadzieję, że wyjaśnisz wątpliwości lub złe wrażenia, jakie wiele osób ma na temat pojazdów Tata. Opuścić zagraniczne samochody teraz czas na głosowanie na niesamowity samochód indyjski w formie heksa. Wow, co za samochód. Jaka jest procedura wypożyczenia tego samochodu? CENA POWINNA BYĆ 16 MAKSYMALNYCH LAKÓW NA GÓRNY ZAKOŃCZ, A TYLKO LUDZIE BĘDĄ ROZWAŻYĆ TATA. W INNY SPOSÓB TOYOTA, NISSAN, RENAULT, CHEVROLET SĄ ODPORNE NA DŁUGIE BIEGANIE. Tylko Tata hexa waha się między 12 a 14 lakh dużo lepiej. Inna mądra wyprawa na Toyotę crysta 8230 Tata Xenon Yodha Pickup staje się pierwszym produktem Tata na rok 2017. Rozpoczęcie bardzo oczekiwanego Hexa, 18 stycznia, będzie następowało po wprowadzeniu Xenon Yodha. Nowy Xenon Yodha ma 8230 życzenie i módl się, że hexa będzie lepsza niż w Indiach i wszystko co najlepsze. Punkt cenowy byłby punktem przełomowym dla Tata Hexa, gdyby cena w pierwszej rundzie dostawy nie spełniała oczekiwań klienta, to byłby wysiłek zepchnięty na marne. Cena musi podciąć wszystkich konkurentów, przy czym rodzaj rabatu, który ma miejsce w przypadku konkurencji, jest bardzo ważny, aby uzyskać 10 poniżej mocy XUV od 15 do 20 poniżej Innova. Dałoby to agresywne wejście do tego segmentu. Jestem pewien, że wzrost cen może się stopniowo zwiększać. BARDZO DYNAMICZNY. DOBRY WYGLĄD I NAJLEPSZE W WYSZUKIWANIU POJAZDU byłoby świetnie, gdyby cena była mniejsza8230 jak teraz w porównaniu do xuv 500 w10 i hexa xt 42. Wygląda na to, że xuv jest liderem w wielu funkcjach. jeśli wartość heksa była około 50 k lub więcej mniejsza niż xuv. wtedy miałbym zdecydowanie zakupiony hexa bez jakichkolwiek wątpliwości. Czy istnieje jakakolwiek oferta wymiany z Tata Safari Storme Nie, że wiemy. Zawsze możesz skontaktować się z lokalnym dealerem, aby dowiedzieć się, jakie dostępne oferty 8230 osiągają słabo na rynku. Silna sprzedaż XUV500 jest teraz zagrożona przez nowe Tata Hexa. Producent potrzebuje wkrótce wprowadzenia na rynek, aby odzyskać część utraconego rynku 8230TATA STEEL Jamshedpur Plant (Jamshedpur) W 1919 roku Lord Chelmsford nazwał miasto Jamshedpur na cześć swojego założyciela, Jamshedji Nausherwanji Tata, którego urodziny obchodzone są 3 marca jako Dzień Założycieli . J. N. Tata napisał do swojego syna Dorabjiego Taty o swojej wizji wielkiego miasta w okolicy. W Dzień Założycieli, 225-hektarowy (0,91 km2) Jubilee Park zdobi wspaniała lekka przez około tydzień, przyciągając ludzi ze wszystkich części kraju. Miasto ma kilka pseudonimów, w tym Steel City (o którym mowa w czasie kampanii TATA Steel Green City - Clean City - Steel City) Tatanagar po nazwie stacji kolejowej Tatanagar Railway Station lub po prostu Tata ze względu na znaczącą obecność firm Tata w miasto i jego sąsiednie obszary. Na przełomie XX i XX wieku Tatowie chcieli zbudować hutę stali w Indiach. Jamshedji Tata udał się do Pittsburgha i poprosił geologa Charlesa Page'a, by pomógł mu znaleźć stronę, na której zbudowałby swoją wymarzoną Indias pierwszą stalownię. Poszukiwanie miejsca bogatego w zasoby potrzebne dla zakładu, mianowicie żelazo, węgiel, wapień i wodę, rozpoczęło się w kwietniu 1904 r. W dzisiejszym Madhya Pradesh. Poszukiwacze, C. M. Weld, Dorab Tata i Shapurji Saklatvala, zajęli prawie trzy lata w żmudnych poszukiwaniach na rozległych odcinkach niegościnnego terenu, aby znaleźć odpowiednie miejsce. Pewnego dnia, prawie przez przypadek, natknęli się na wioskę Sakchi, na gęsto zalesionych obszarach płaskowyżu Chhota Nagpur, w pobliżu ujścia rzek Subarnarekha i Kharkai. Wydawał się idealnym wyborem i miejsce zostało wybrane. Wczesne prace rozwojowe zostały podjęte przez Durrell Co, firmę inżynierii lądowej prowadzoną przez Lawrence'a Samuela Durrella, ojca przyrodnika Geralda Durrell (który tu się urodził) i powieściopisarza Lawrence'a Durrella. Na zlecenie rodziny Tata w 1920 r. Durrell był odpowiedzialny za budowę blaszanego blacharstwa, cegielni, budynku biurowego, szpitala i ponad 400 domów robotniczych. Plan Jamshedj dla miasta był jasny. Wyobraził sobie znacznie więcej niż zwykły szereg robotniczych budowli. Nalegał, aby zbudować wszystkie wygody i udogodnienia, jakie może zapewnić miasto. W rezultacie wiele obszarów w mieście jest dobrze zaplanowanych i są tam wspaniałe publiczne miejsca rozrywki, takie jak Park Jubilee. Budując to piękne miasto, Jamshedji Tata powiedział. Pamiętaj, aby układać szerokie ulice obsadzone cienistymi drzewami, wszystkie inne szybko rosnące odmiany. Upewnij się, że jest dużo miejsca na trawniki, a ogrody rezerwują duże powierzchnie do gry w piłkę nożną, hokej i parki przeznaczone na świątynie hinduistyczne, meczety mahometańskie i kościoły chrześcijańskie. To, jak dziś wygląda miasto, jest świadectwem jego wizjonerskich planów. Jamshedpur jest jedynym miastem w Indiach bez gminy. Odpowiedzialność za jego konserwację i konserwację ponosi firma Tata Steel, co jest bardzo prawdopodobne, że jest to wyjątkowa sytuacja na świecie. Legenda głosi, że pod koniec lat osiemdziesiątych, gdy rząd stanowy zaproponował ustawę o zakończeniu administracji Tatas Jamshedpur i przeniesieniu miasta do gminy, miejscowa ludność wzrosła w proteście i pokonała propozycję rządu. W 2005 r. Podobną propozycję ponownie postawili politycy lobbujący. Docelowym odbiorcą była klasa pracująca. Zdecydowana większość tego popierała rząd i organizowała spotkania protestacyjne poza zastępcą komisarza East-Singhbhum. Jednak cel nigdy nie został osiągnięty i Jamshedpur pozostaje bez gminy do daty - a jakość usług nadal. Geografia Jamshedpur znajduje się na 2248N 8611E 22,8N 86,18E 22,8 86.184. Ma średnią wysokość 135 metrów (442 ft). Jamshedpur znajduje się w pagórkowatym regionie, a jego teren jest dość nierówny. Jamshedpur zajmuje około 2.03 całkowitej powierzchni Jharkhand. Całkowity obszar geograficzny Jamshedpur to 149,23 km kwadratowy. Klimat Jamshedpur charakteryzuje się umiarkowanym klimatem. Lato zaczyna się w połowie marca i może być bardzo gorące w maju i czerwcu. Różnica temperatur w lecie wynosi od 35 42C, chociaż w mieście odnotowano wyższe temperatury niż w ostatnich latach. Z drugiej strony minimalna temperatura podczas zimy wynosi 8 ° C. W rzeczywistości najlepszy czas na wizytę w mieście jest od października do kwietnia. W tych miesiącach miasto otrzymuje nawet ptaki wędrowne. Klimat Jamshedpur charakteryzuje monsun południowo-zachodni. Dżamhedpur dostaje obfite opady od lipca do września i otrzymuje rocznie 1200 mm opadów. Według spisu ludności z Indii w 2001 r., 8 Jamshedpur miało populację 1 134 778 i plasuje się na 28 miejscu wśród 35 milionów miast w Indiach według spisu ludności z 2001 r. Samce stanowią 53 populacji i kobiet 47. Jamshedpur ma średnią umiejętność czytania i pisania na poziomie 82, wyższą niż średnia krajowa o 59,5. W Jamshedpur 11 osób w wieku poniżej 6 lat. Językiem konwersacji jest język hindi. Jednak w niektórych częściach miasta mówi się także językami plemiennymi, takimi jak Santhali i Ho. Populacja ma charakter kosmopolityczny dzięki migracji ludzi z całego kraju do pracy w licznych branżach obecnych w mieście. Oprócz rdzennej ludności plemiennej, innymi grupami etniczno-religijnymi są: Bengalczycy, Bihari, Pendżabowie, Orija, Gudżarati, Marwarowie i muzułmanie. Istnieje niewielka, ale znacząca liczba Indian Południowych, głównie z Andhra Pradesh Tamil Nadu i Kerala. Najważniejsze obchodzone święta to Makar Sakranti, Durga Puja, Deepavali, Holi, Boże Narodzenie, Id-ul-Fitr, Id-uz-Zuha i Chhath. Jamshedpur, jako dom pierwszej prywatnej indyjskiej firmy Iron and Steel (szósta pod względem wielkości na świecie ), Tata Steel, jest powszechnie nazywany Tata Nagar w wyniku znaczącej obecności firmy. Obszary otaczające Jamshedpur są bogate w minerały, w tym rudę żelaza, węgiel, boksyt manganowy i wapno. Jest to nowoczesne, przemysłowe miasto, którego głównymi branżami są żelazo i stal, produkcja samochodów ciężarowych, produkcja blachy białej, cement i inne małe i średnie branże, które obracają się wokół tych produktów. Największa fabryka to Tata Steel (niegdysiejsza Tata Iron and Steel Company lub TISCO) i znajduje się niemal w centrum miasta. Tata Steel to największa fabryka produkująca żelazo i stal w Indiach, a także najstarsza. Planowano rozbudowę istniejącej fabryki stali Tata w Jamshedpur z 7 milionów ton rocznie do 10 milionów ton rocznie. Byłby to pierwszy zakład na świecie, który miałby pojemność 10 milionów ton w jednym kampusie. Instalacja Tata Steel w Jamshedpur Stalownia jest wystarczająco duża i nadal obejmuje około czwartej części obszaru Jamshedpur i ma dwa śródlądowe jeziora wodne. Drugą wielką fabryką w mieście jest Tata Motors z Telcon, która produkuje ciężkie pojazdy i sprzęt budowlany. Tata Motors była wcześniej nazywana The Tata Engineering and Locomotive Company (TELCO), ponieważ kiedyś produkowano tutaj lokomotywy kolejowe. Tata Tinplate (niegdysiejszy Tinplate Co. z Indii Ltd.) produkuje blachę. Pierwotnie była to brytyjska firma zbudowana w Golmuri, później przejęta przez Tata. Kolejną fabryką, znajdującą się w pobliżu Tata Motors, są indyjskie produkty Steel and Wire (ISWP). ISWP została ponownie otwarta po ponad pięciu latach przez Tata Steel po pokonaniu wszystkich przeszkód prawnych i przeszkód związanych z BFIR. ISWP wznowił produkcję w swojej hucie w dniu 2 stycznia 2004 r., Po przejęciu przez Tata Steel, i rozpoczął działalność w zakresie walcowni. W Jamshedpur znajduje się kilka renomowanych branż, takich jak TRF Limited (Tata Robins Fraser), która produkuje maszyny do przeładunku i obróbki materiałów sypkich oraz inne produkty inżynieryjne. Agrico, spółka zależna Tata Steel, produkuje narzędzia rolnicze. Tata Yodogawa Ltd lub Tayo produkuje rolki i matryce do walcowni. Praxair i British Oxygen Company (BOC) są producentami skroplonego tlenu, azotu i innych gazów, obaj mają rośliny przylegające do huty. Lafarge Cement, wcześniej Tata Cement, znajduje się w pobliżu Tata Motors. Wraz z kominkami Tata Power, elektrowniami zasilanymi węglem, które dostarczają znaczną część energii elektrycznej w mieście, można je wyraźnie zobaczyć z torów kolejowych podczas kolejki Jamshedpur. Usha Martin w adityapur jest liną produkcyjną firma. Obecność innych firm, takich jak ABB, TCS, LT, SL, SMS, Danielle, Italiam Pianti to przywilej dla mieszkańców miasta. Większość małych średnich przedsiębiorstw (MŚP) znajduje się w Adityapur Industrial Estate, który przed NOIDA był największym ośrodkiem przemysłowym w Asias. W Jamshedpur jest wielu operatorów telefonii komórkowej, których liczba znacznie wzrosła w ostatnim czasie wraz z pojawieniem się nowych graczy. Sąsiednie miasta: Jamshedpur. Chandil. ChaibasaThe Tata Zest został wprowadzony na rynek w Indiach za cenę między Rs. 4,64 - 6,99 lakhs (ex-Delhi). Co Ci się spodoba: 8226 Indias pierwszy diesel-automatyczny w segmencie C1. Niedrogi, wygodny, niski koszt eksploatacji 8226 Jakość wykonania, dopasowanie i wykończenie są na równi z konkurencją. Tata wprowadził znaczące ulepszenia. 8226 Przestronne, dobrze zaprojektowane wnętrza i wygodne siedzenia. Rzadki, kompaktowy sedan, który może pomieścić 5 dorosłych 8226 Turbo-benzyna 1,2L ma wiodący w swojej klasie moment obrotowy i imponujący napęd na niskich obrotach. 8226 Zrównoważone zawieszenie oferuje zgodność jakości jazdy z neutralnym prowadzeniem. Nice EPS too 8226 Lekkie sterowanie, dobra ergonomia i dobre wyrafinowanie. Napędy takie jak brak masowego rynku Samochód Tata ma przed 8226 Cechy: 3 tryby jazdy (benzyna), LED DRL, reflektory do projektora, 5-dotykowy ekran dotykowy, czujniki parkowania, polecenia głosowe i wzmacniacz więcej 8226 Podczas silnego napędzania, sygnał AMT nie pasuje do przesunięcia płynności - razy w tradycyjnym automatycznym 8226 Turbo-benzynie brakuje ciosowego uderzenia i nie wzbudza się przy wyższych obrotach. Nie dla entuzjastów entuzjastów 8226 Zły ubytek w kabinie brak poparcia (podłokietnik tylnego siedzenia, pedał nieczuły, regulacja wysokości pasa bezpieczeństwa) 8226 Grube słupki A tworzą poważne martwe pola podczas jazdy 8226 Obawy o długoterminową niezawodność wzmacniacza. Poprzednie samochody Tata nie radziły sobie dobrze w tym obszarze 8226 Jakość obsługi posprzedażnej Tatasa jest daleka od jakości Maruti, Hyundai i Honda Ostatnio edytowane przez GTO. 23 maja 2018 o 15:06. Powód: AMT jest teraz dostępny również w najwyższej wersji. Usunięcie tego punktu Następujące 109 BHPians Dziękujemy firmie Aditya za ten przydatny post: 4 sierpnia 2017, 09:55 Podziękował: 19 197 razy W 2008 roku Tata Motors stworzyła kompaktowy segment sedan o rozmiarach poniżej 4 metrów wraz z uruchomieniem Indigo CS. Podczas gdy samochód początkowo dobrze sobie radził w pierwszych latach, jest już nieaktualny i został pozostawiony przez konkurencję. Maruti Dzire, Honda Amaze i Hyundai Xcent są znacznie bardziej nowoczesne i atrakcyjne. Aby Tata Motors pozostała istotna w tym segmencie, musieli opracować nowy produkt, który byłby w stanie konkurować z japońskimi koreańczykami pod względem jakości, wydajności, niezawodności i wyrafinowania. Dzięki Zest Tata będzie próbował odzyskać część ziemi, którą stracił przez lata. Tata wie, jak ważny jest Zest i nadchodzący hatchback Bolt. Oprócz agresywnych promocji, firma podjęła kroki w celu reorganizacji sieci dealerskiej. Sześćdziesiąt salonów zostało odrestaurowanych z integracją cyfrową, obejmującą ściany wideo. 3000 pracowników wyposażonych w tablety zostało przeszkolonych w zakresie sprzedaży i usług. W przypadku spotkań serwisowych notatki są zapisywane cyfrowo na tych tabletach, a następnie wysyłane pocztą elektroniczną do klientów. Tata Motors opracowała Zest na platformie X1, również w wersji Vista hatchback. Ma taki sam rozstaw osi 2470 mm. Jednak firma twierdzi, że została gruntownie przebudowana. Zest jest podobny do wcześniejszych modeli ze stajni Tata. Firma twierdzi, że zostało to zrobione celowo, aby zachować tożsamość samochodu jako produktu Tata. Poza tym, że nie ma nic na zewnątrz, Zest ma wspólnego z poprzednikami. Każdy panel nadwozia samochodu jest nowy. Zest mieści się w kategorii poniżej 4 metrów, co kwalifikuje ją do niższej akcyzy niż limuzyny o rozmiarach konwencjonalnych. O długości 3995 mm, Tata pasuje do Maruti Dzire i Hyundai Xcent i jest o 5 mm dłuższy niż Honda Amaze. Szerokość 1706 mm i wysokość 1570 mm przyczyniają się do tego, że Zest jest najszerszym wzmacniaczem, a zatem największym sedanem poniżej 4 metrów w kraju. Jest to również najcięższa partia z wersją benzynową przechylającą wagę od 1115 do 1135 kg, a diesla waży 1170 kg. Benzyna Zest ma najwyższy prześwit w swojej klasie przy 175 mm, chociaż silnik wysokoprężny jest niższy przy 165 mm. Zest uosabia nowy język designu Tatasa ze świeżą kratką sygnaturową, która ma chromowane linie biegnące wzdłuż górnej części wzmacniacza, a pomiędzy nimi - siatkę o strukturze plastra miodu. Klastry reflektorów mają projektory halogenowe dla niskich promieni (pierwsze w tym segmencie). Reflektory mają również funkcję "Follow me home" i fajne "cytaty" wokół pierścieni wokół projektorów. Przedni zderzak obejmuje szeroką, trapezową zaporę powietrzną wraz z obudowami reflektorów przeciwmgielnych wyłożonymi diodami LED do jazdy dziennej (kolejny segment pierwszy) lub akcentami chromowanymi (w zależności od wariantu). Maska samochodu unosi się na obu końcach i ma wyrzeźbione w środku wyśrodkowanie mocy. Patrząc z boku, Zest wydaje się jeździć dość wysoko na sedanie. Wyraźne linie barków biegną wzdłuż boków samochodu (szczególnie widoczne w jaśniejszych kolorach). 15-calowe felgi aluminiowe starają się jak najlepiej wypełnić studnie, ale nadal wydają się niewielkie w stosunku do poszerzanych nadkoli. Warianty górny i środkowy otrzymują opony 18560 R15. Tata wykonał uczciwą pracę polegającą na zintegrowaniu buta z projektem. Chociaż niektórzy ludzie mogą uznać to za nieproporcjonalne pod pewnymi względami, Rehaan i ja uważaliśmy, że jest to lepsza integracja niż Amaze, choć nie tak dobrze wykonana jak Hyundai Xcent. Jest nowa para zawijanych diodowych lamp tylnych. Tylny zderzak ma na dole czarną plastikową okładzinę z centralnie zamontowaną lampą przeciwmgielną. Ogólnie rzecz biorąc, zewnętrzne dopasowanie i wykończenie są o wiele bardziej imponujące niż to, co widzieliśmy do tej pory w samochodach Tata. Linie zamykające są zwarte i spójne. Zest również czuje się solidnie skonstruowany. Jej drzwi, choć nie zamykają się z europejskim głuchym odgłosami, nie wydają się marne jak niektóre oferty budżetowe od azjatyckich producentów. Zastosowany materiał gumowy jest bardzo dobrej jakości, a także rozchodzi się dookoła drzwi. Faktem jest, że trudno jest dostrzec rażący koszt cięcia Zestu. Nie mogę powiedzieć tego samego dla niektórych bezpośrednich konkurentów. Tata wyraźnie skupił się na jakości i jakości wykonania. Jasne białe światła DRL przyciągają uwagę na indyjskich drogach. Zwróć uwagę na niższą chromowaną linię kratek wpadającą do reflektorów: Istnieją różne opinie na temat integracji buta, ale Rehaan i ja uważaliśmy, że zostało to całkiem dobrze wykonane: niskie promienie projektora halogenowego (pierwsze w tym segmencie) są również dostępne na rynku. wariant środkowy, ale bez świateł prowadzących (pierścienie aniołów): duża, uśmiechnięta kratka ma rozciągnięty wzór plastra miodu. Wewnątrz logo Tata T jest mniejsza kratka w strukturze plastra miodu: kolorowe klamki w kolorze nadwozia. Zamknięte szczeliny w panelu wzmacniacza były imponująco ciasne i spójne w całym zakresie: Diesel i benzyna, oba otrzymały 15-calowe felgi aluminiowe. Każdy ma jednak inny wzór. To jest benzyna: Widok czystego podwozia z silnikiem diesla (prześwit 165 mm). Benzyna ma 175 mm GC. Żadne problemy nie powinny się pojawić: jedyny słabo wykończony obszar, który możemy dostrzec na zewnątrz. Trochę rozmazanego lakieru, bardziej widocznego ze względu na podniesioną postawę Zestru: Nie możemy pomóc, ale myślimy, że te reflektory mogą być nieco za duże. Oczy anioła (pierścienie) są częściowo widoczne na tym obrazku: oba samochody mają tę samą długość, ale jazda Zestem jest znacznie wyższa. Fakt: szczeliny w panelach Zestera są mocniejsze niż w Amaze: Zest ma duże drzwi, które otwierają się szeroko. To, w połączeniu z wysokością samochodu i dość wysoką pozycją siedzenia, ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Podobnie jak większość samochodów Tata, kabina Zest jest duża, z łukowatym dachem, dzięki czemu wnętrze jest przestronne. Pierwszą rzeczą, która rzuca się na Ciebie, jest elegancka, elegancka deska rozdzielcza Zests. Każdy, kto zna się na samochodach Tata, będzie mile zaskoczony stylizacją. Wygląd jest świeży, a czarny beżowy motyw, srebrne detale i błyszczące czarne akcenty wyglądają o wiele bardziej elegancko niż Vista czy Manza. W rzeczywistości paleta kolorów, pokrętła radełkowane i przełączniki (z wbudowanymi bursztynowymi wzmacniaczami i zielonymi diodami LED) mają bardziej europejski charakter niż japoński lub koreański. Jakość użytego materiału jest równie dobra jak w przypadku innych samochodów w tym segmencie. Układ deski rozdzielczej jest logiczny i przyjazny dla użytkownika, z jednym małym wyjątkiem, który wkrótce się pojawi. Podobnie jak na zewnątrz, wnętrze Zests jest ogromnym ulepszeniem w stosunku do poprzednich ofert Tata. Jakość i wykończenie tego, co jest na widoku, jest dobre. O ile nie spojrzysz na nierówną krawędź, raczej go nie znajdziesz. Wygląda na to, że Tata podniósł poziom jakości, jakiego oczekuje od swoich sprzedawców, co wyraźnie widać w środku. Nie jest to jednak Hyundai Grand i10. Przyjrzyj się uważnie, a zobaczysz garstkę (szczegóły na poniższych zdjęciach). Jest nowa 3-ramienna kierownica. Mały i przystojny, kierownica przyjemnie się trzyma. Klapka klaksonu jest sześciokątna z przyciskami do sterowania systemem audio-nawigacyjnym i telefonem. Te guziki były całkiem solidne. Zgodnie z normą w tym przedziale cenowym, kierownicę można regulować na wysokość, ale nie można jej dosięgnąć. Pad klaksonu jest trochę trudny do osiągnięcia i jest dość twardy, aby go nacisnąć. Lekkie łopatki wzmacniacza wycieraczek były przyjemne w dotyku, bez widocznych ostrych krawędzi lub linii formy. Przednie fotele są miękkie, a jednocześnie wspierające i wygodne. Górna warstwa obicia siedziska jest miękka, a ogólne podparcie jest wystarczająco mocne, aby nie zagłębić się w nich. Jest to po prostu wygodny fotel na mniejszą skalę. Wzór kalejdoskopowy tkaniny siedzenia nie pasuje idealnie do wnętrza, choć niewielu narzeka na to. Wspinaczka boczna rozciąga się do przodu o 3-4 cale i zapewnia doskonałe podparcie boczne. Fotel kierowcy można regulować na wysokość, a znalezienie dobrej pozycji do jazdy jest łatwe. Obróć go do góry, a ty usiądziesz jak w Wagonie R, z imponującym widokiem drogi przed nami. Większość z nich znajdzie ergonomię, na którą trzeba zwrócić uwagę, gdy kierownica, dźwignie zmiany biegów i dźwignia zmiany biegów padają prosto w dłoń. Fotele nie podróżują jednak zbyt daleko. Może to spowodować ciasną pozycję do jazdy dla super wysokich kierowców, którzy mają długie nogi. Pedały są dobrze rozmieszczone, ale nie ma martwego pedału, ani nawet miejsca po lewej stronie pedału sprzęgła, aby oprzeć stopę. Ponadto, pasy bezpieczeństwa nie mają regulacji wysokości. Chociaż widoczność czołowa jest dobra, słupki A są raczej grube i mogą powodować martwe punkty wokół łuków. The ORVMs are tall, albeit not as wide as wed like. The new instrument cluster has white back-lighting. There is an MID in the middle, with a tachometer to the left and speedometer to the right. Like some other Tata cars, the rpm needle glows red when it approaches the rev limit. A digital temperature and fuel gauge sit at the bottom of the tachometer and speedometer respectively. While the digital fuel gauge looks great, it has a resolution of only 6 segments, so you dont get the same accuracy that you would with an analogue meter. The masses will love the real-time fuel efficiency bar that is permanently displayed on the MID. Because it is graphical in nature, its a lot easier to reference when youre driving ( rather than a constantly changing digital number ). The MID can be toggled to show the distance to empty counter, clock, odometer, outside temperature and 2 trip meters. When you get to the trip meters, it automatically shows you the respective fuel efficiency for each of the trips. Convenient, and so easy to use Another thoughtful touch is the door open indicator indicating the exact door that is open. This saves the driver from having to guess which door hasnt been shut completely. The instrument cluster, all the buttons on the center console and the power window switches are illuminated with the same clean white back light. The brightness of the back light, along with the entertainment unit screen, is adjustable in five steps ( though the quotILLUquot graphic pictured below might lead you to believe there are more adjustment steps ). Below on the waterfall center console are buttons for the parking sensor, fog lamps and Eco amp Sport driving modes. Given that the Eco amp Sport driving modes are such a quintessential part of the Revotron petrol engine (theres roughly a 4-6 second difference in the 0-100 times), we think these buttons should have been placed on the steering wheel. In their current position, they are hidden away out of sight and thus, out of mind. A prominent position would result in Zest owners using these buttons more often. This is the one exception to the logical layout of controls that we mentioned earlier. Located at the top of the center console is an infotainment system that Tata and Harman have jointly developed. It has a 5-inch resistive touchscreen and boasts of USB, AUX, SD Card and Bluetooth connectivity. The Zest is equipped with 8 speakers - two speakers and two tweeters at the front and back each. Sound quality is impressive. Even after turning the volume all the way up, there is no clipping or distortion. In fact, this is one of the rare OEM systems that sounds better and better as you go louder. Another good thing about the system is that the music starts playing immediately on start-up. No wait involved, like we see in some other vehicles. Theres even a display button which turns the screen off apt feature for night driving. The touchscreen doubles up as a parking sensor display. Climate control and some vehicle settings (auto-locking doors, parking sensor customisation, approach lamps etc.) can be changed via the touchscreen. The system supports smartphone integration and has an SMS read-out function. It had some trouble downloading contacts from our smartphone, thus we didnt get a chance to test all the voice command functions. We did, however, test the voice commands for the climate control and they worked as intended (similar to the Ford Fiestas system). While the touch functions work properly, the screen8217s sensitivity needs some getting used to. I also feel that some of the virtual buttons could have been a little bigger. As an example, the temperature control buttons are 8 mm diameter circles, which can be difficult to operate on a bumpy road. Of course, this problem can be avoided by using the climate controls physical dials. It was not easy to judge the air-cons cooling performance as we tested the car in heavy rain. A verdict on how it performs in peak summer is best left to our ownership reports. The air-conditioner has an economy mode button which reduces the usage of the compressor, thereby increasing fuel-economy. There is a large gap between the fan amp temperature controller where one would normally expect a display. Of course, in the Zest, this display appears on the touchscreen (a la XUV500). What might trouble owners is the scarcity of storage spots. There is just one cup holder ahead of the gear lever. A larger bin-like area below the handbrake is the only option for you to drop your large smartphone. The doors get very narrow pockets which can barely squeeze in a 500 ml water bottle each. Thankfully, the glove compartment is quite accommodating. It has slots for a pen, visiting cards and the owners manual. Under the front passengers seat is a medium-sized storage drawer too. Attractive dashboard has a black amp beige theme, with silver and sparkling black detailing on the center console: Instrument cluster looks very upmarket with its white backlight. Tachometer needle turns red as you approach the redline. We welcome the instrument clusters relocation at the right place, as against the Vista which had it in the center of the dashboard: The MID ILLUmination can be dimmed. Toggle through outside temperature, clock and distance-to-empty. Trip A amp B display their respective average FE. The graphical bar for instantaneous FE is always shown amp is easy to refer to while driving: Stalks are lightly textured and quality of plastics is excellent. Mold lines barely visible. Notice the logical placement of the headlight level control: Blank area where youd expect a climate control screen. AC settings are shown on the infotainment screen (pic above): Parking sensors, foglamp, Eco and Sport buttons on the top-end petrol. Chrome inserts between the buttons look stellar. USB Aux below: The gear lever feels nice in your hand. Throws are a medium distance and the positioning is ergonomic: Merely one cup holder in the entire car, placed beside the 12v port. Safe to assume that the Zest wont be sold in America Pedals are well spaced out. Though, theres no dead pedal and absolutely no room to the left of the clutch to rest your foot: Front seats are properly cushioned and supportive. Lots of side bolstering too. High seating position gives a commanding view of the road ahead: Red light on the window lock button appears when all passenger windows are un locked. Should have been the other way around. Drivers window gets one-touch-down convenience: Our top variant got metallic finish door handles (but top-end cars displayed at malls didnt). All window switches are backlit: The center air-con vents can be shut by pushing them sideways. Little air still gets through. Side vents cant be closed: Glove compartment is spacious, with a shelf at the top for the owners manual. Lid has holders for a pen, visiting cards etc.: Seats have felt lining (alongside the handbrake) to hide their metal rails. Storage below the handbrake is also visible here: Rearward view for the driver. High parcel shelf and massive C-pillars make things difficult when parking: The rear seat is wide and comfortable. It can accommodate three occupants without much of a squeeze. The doors open wide and the seat is at a good height, aiding ingress and egress. The front seatbacks have been scooped out to enhance rear knee room. Sitting behind the drivers seat in my driving position (I am 510quot), the car still had knee room to spare Even with the front seats pushed back all the way, theres adequate legroom available. Of course, this can be attributed to the fact that the front seats dont slide as far back as in some European cars. Rear passengers will find the space in this sub 4-meter sedan to be plentiful. The roof doming upwards, ahead of them, only adds to the airiness of the cabin. The rear windows are large and they roll down all the way. The seat-base is at a comfortable height while under-thigh support is standard fare (like any other car). The seatback recline angle is comfortable. Its not as reclined as in the Manza, yet theres been no compromise on the angle ( for example, to free up legroom ). Headroom is sufficient for those up to 511quot, although a 6-footer might have minimal clearance from the roof. The middle passenger will have to place his feet on either side of the floor hump. While this hump isnt terribly tall, it is still prominent enough to be an irritant for the 5th passenger. Though the rear bench does have a slight rise around the middle, the center passengers seating area is comfortable. It doesnt feel like hes perched awkwardly higher than others beside him. No neck restraint for the 5th occupant though. Its nice to see that Tata has provided adjustable neck restraints at the rear too. The door pads are upholstered with fabric where your arms rest. Having said that, a center armrest (on the back seat) as well as seatback pockets are missing. For the convenience of rear passengers, the top-end audio system comes with an infrared remote control. Like the front, the door pockets are only capable of holding smaller 500 ml bottles, and there are no cup holders anywhere. The parcel tray is relatively small too. All 3 grab-handles have a soft return action - yet another classy touch showing that the interior quality has stepped up a notch. In addition, the ones at the rear get nifty coat bag hooks. Note: For the mid-variant, these grab handles are fixed and no coat hooks have been provided. The Zests 390-liter boot is bigger than the Dzires and only slightly smaller than the Xcent (407 L) amp Amaze (400 L). However, the usability is restricted by wheel wells protruding far into it. Loading the boot is further hampered by the high loading sill and narrow mouth. No, the rear seat doesnt fold down. Doors open wide, allowing for easy ingress amp egress. 3-stage opening mechanism for the front doors and 2-stage for the rear: There is enough headroom for anyone up to 511quot height. At 510quot, I had adequate legroom even with the front seat pushed all the way back - as shown below. Drivers seat is set for Rehaans 58quot driving position: The floor hump isnt terribly tall, yet its not low enough for the 5th passenger to comfortably place his feet on: 500 ml bottles are a squeeze in the small door pockets. Light beige fabric of the armrest area is sure to get dirty with use: Parcel tray isnt deep at all. Stop lamp and raised sides intrude in on the space. The inch-high lip at the front prevents your tissue box from sliding forward under braking: Typical compact sedan boot (390 liters). Loading the boot is hampered by the high sill and fairly narrow mouth. Wheel wells are intrusive, thereby limiting usable space: Properly stocked tool kit. The pouch has velcro that helps it stick to the boot carpet, preventing it from moving about : Driving the 1.3L Quadrajet Diesel: Here, you can see the lever is in Manual (MAN) mode, with the system suggesting a downshift from the current (2nd) gear: The Zest diesel is powered by the familiar 1.3 liter, Fiat-sourced Quadrajet engine with a variable geometry turbo. It produces 89 BHP 4000 rpm and peak torque of 200 Nm 1750-3000 rpm. Most of you are well familiar with this motor. We welcome Tatas decision of providing the higher-tune version of the 1.3L diesel. Entry-level sedans (e. g. Dzire, Sail, Linea Classic) usually deploy the 74 - 77 BHP version with a fixed geometry turbo, reserving this variable geometry turbo variant for more expensive cars (e. g. SX4, Ertiga). Whats really special with the Zest is that the 1.3L diesel is mated to a 5-speed automated manual transmission (AMT). Tata is badging the AMT as F-Tronic and sources it from Magnetti Marelli (just like Maruti). Its not the same model as the one used in the Celerio though. Theres a dearth of diesel automatics in the sub-10 lakh segment, with the Verna amp Scorpio ATs being the only options available. Make no mistake, this is the Zests USP. We understand that Tata is excited about the Revotron petrol motor theyve developed, but cant help feeling that they should have advertised the diesel automatic bit more Theyve gotten an incredible first-mover advantage here, as the Zest will be the cheapest diesel AT in the country How the AMT works is pretty straightforward. Mechanically, the AMT gearbox is identical to a manual transmission. Whats different is how the clutch is operated and how the gears are shifted. In the manual, the driver is responsible for these tasks. With the AMT, hydraulic actuators located in the engine bay operate the clutch and shift gears. Theres no clutch pedal, and zero driver input is required for gearshifts, making it exactly like a conventional automatic to operate. Simply put, the mechanical functions of operating the clutch and gear-lever have moved from inside the cabin to the engine bay. The AMT is particularly clever because it is cheaper to manufacture than a regular slush box automatic and can be mated onto any existing manual drivetrain (if theres space for it). The AMT is the 4th type of Automatic to be offered in India, after the traditional torque-converter type, dual-clutch AT amp CVT. Try firing up the Zest without putting your foot on the brake, and it wont start. Theres no quotfoot on brakequot warning icon on the instrument cluster (Celerio had one). Instead, theres just a quotdingingquot warning sound. Shift into quotDquot and let go of the brake. Unlike a regular automatic, the Zest AMT doesnt move forward at all. It remains in a clutch-depressed-like state until you press the accelerator. This is an advantage and prevents undesired crawling. However, if the car has been parked on a slope, remember to accelerate, else it will roll back. The Zest diesel sets off smoothly. While the turbo kicks in at 2300 rpm, even at low revvs, there is no shortage of power or driveability. The diesel engines natural characteristics of an early rising overall flat torque curve compliment the AMT gearbox extremely well. This diesel AMT combination helps eliminate a lot of the issues we faced with the Celerio AMT - namely, noticeably jerky shifts (for the driver) and the high frequency of up down shifts. The additional torque means that the Zest AMT doesnt change gears as often as the Celerio, thereby making city driving a smoother experience. In the Zest, passengers will be hard pressed to notice the gearshifts as they happen. The driver will definitely perceive them, but they wont be anywhere near as jarring as in the Celerio AMT. The transmission is also completely silent in its operation. Driving the Zest in the city is an absolute breeze. In these conditions, the AMT truly shines and brings the most benefits. Theres no clutch pedal and theres no requirement for the driver to repeatedly shift between Neutral-1st-2nd either. At these speeds, no difference is felt between the AMT and a conventional AT. In fact, this is more like a DSG in stop amp go traffic, since the mechanism is identical (but only between Neutral and 1st gear). Owners will love the fact that their left leg is completely relaxed, while the higher fuel-economy is an added bonus. Diesel remains the cheaper fuel in India and the Zest diesel ATs fuel-economy will easily surpass that of petrol AT sedans by a wide margin. Id also like to add that the AMT manages the clutch amp gearbox a lot better than sub-par drivers out there. Theres no doubt that it is more talented than a below-average driver in choosing when to shift, how to shift and what gear to be in. Sport mode can be toggled on and off by using the button placed on the gear lever surround. From what we could tell, it increases the limit at which the gearbox automatically upshifts. With a heavy foot, youre looking at upshifts between 4000 - 4500 rpm. Parking is easier than in the Celerio. With the Zest, you dont need to press the brake pedal when shifting between R lt-gt D, up to 5 kph. This allows you to quickly swap between the two gears when parking in a tight spot. Its different with the Celerio where you have to stop amp brake before shifting between R lt-gt D. On the open road . the Zest is best suited to a sedate driving style. The diesels sheer torque ensures that the AMT doesnt hunt for gears as much as the Celerio and it can indeed be a smooth long-distance cruiser. On the flip side, an enthusiastic right foot brings out the AMTs weaknesses. For one, gearshifts are a lot more noticeable above 3,000 rpm. At higher rpms, the shifts get jerky too. Those used to smoother AT gearboxes will definitely notice the compromise. This isnt a quick gearbox either and its response times are slow. Not a problem in the city, yet can be one on the highway. Overtaking in automatic mode can be a slow amp tedious affair. The workaround: before overtaking, its better to put the gearbox in manual mode, downshift and bring the engine into its power band. Preparing the car prior to your overtaking manoeuvre works best with the AMT (this was the case with the Celerio too). Manual Mode has other advantages, especially for the more enthusiastic drivers who want a higher degree of control. We recommend shifting to manual mode before overtaking and when you need engine braking (say, on hilly terrain). Manual mode is better on downhill sections as it gives you the desired engine braking, and prevents unsettling upshifts mid-corner. A good thing is that the AMT doesn8217t ever free-wheel (some dual-clutch ATs do). It always keeps the clutch amp gearbox engaged, resulting in better control. Further, 0-100 times are best tried in manual mode, but they certainly wont match up to the true manual Zest. Why Because theres no way to dump the clutch and get a hard launch on the AMT, along with the faster gearshifts that a good driver can pull off. All said and done, manual mode isnt as much fun as in a petrol car, due to the diesel engines inherent power curve and lower max rpm level. If the rpm drops too low in manual mode, the AMT will downshift to prevent the motor from stalling. If you try to upshift at too low an rpm or downshift at too high an rpm, the AMT will ignore your instructions. To use manual mode, push the gear lever forward for an upshift, and vice versa. Hill starts require that you use the correct procedure in order to minimize rollback. We advise you to deploy the handbrake to aid starting on an incline. When starting off on a hill, switching your foot immediately from the brake to accelerator will result in the Zest rolling back. before it engages the clutch and moves forward. Its dangerous, and also bad for the clutch in terms of wear amp tear and overheating. Thus, its best to use the handbrake on an incline. The Celerio had a prominent warning sticker about this on the drivers side door, but the Zest doesnt come with any such instructions. On a related note, Hill Hold braking functionality would have been a neat addition to the Zest AMT. Additional observations with the Diesel AMT: 8226 Tata has clearly worked on insulation and refinement. The diesels NVH levels are nice. When youre driving around town, all youll hear is a muted clatter. 8226 For regular usage, there is no need to use Neutral, other than for starting the Zest. 8226 You can start the car off in manual mode in 2nd gear. This might come in handy in slippery conditions (snow, slush). 8226 If youre driving uphill with a light foot in automatic mode, the AMT shifts from 1st to 2nd, the rpm falls into turbo lag zone and - as a result - the AMT shifts back to 1st. This behaviour can get annoying. 8226 A strange issue we noticed: when lugging up a slope in 2nd gear (not pressing the accelerator), we shifted to manual mode and tried to put the AMT in 1st gear, but it didnt engage 1st. The AMT shifted into neutral (de-clutched) and began to roll backward. We could tell that, every 2 seconds, the AMT would try and get the clutch to engage, albeit unsuccessfully, since we were rolling backwards. 8226 Whilst driving in 3rd gear, we shifted the lever from quotDquot to quotNquot. The MID still showed that we were in 3rd gear, but the engine revved freely like it was in Neutral. This could be an issue if you accidentally bump the gear lever from quotDquot to quotNquot on the move. Don8217t worry, pushing it into quotRquot at speed only leads to a beeping noise (it wont actually shift into reverse). 8226 Not sure how the AMT will behave once the clutch starts to wear out. Will AMT clutches have to be replaced sooner than MT clutches Proper clutch service and setting will play an important role with the Zest AMT. And remember, use the handbrake on inclines Driving the 1.2T Revotron Petrol: Thats the small turbo visible at the end of the black pipe. The petrol too has an intercooler, just like the diesel: Tata Motors has plonked a new 1193 cc petrol Revotron engine under the Zests hood. While it uses the same block as that of the Indica Xeta, the motor has been extensively reworked. Developed in-house, this powerplant uses a Honeywell-developed turbocharger, making the Zest the only turbocharged petrol sedan in its class. The engine also makes the Zest the most powerful sub-four meter petrol sedan in the country, with power amp torque figures of 89 BHP ( 5000 rpm) and 140 Nm ( 1750 - 3500 rpm) respectively. While the Zest is only slightly more powerful than its rivals in terms of horsepower, it makes significantly more torque. For the petrol, the TA65 5-speed manual gearbox is the only one on offer at the moment. The Zests engine has three drive modes: Eco, City and Sport. On switching between these modes, not only does the Zest change the sensitivity of the accelerator pedal, but it also tells the ECU to use different maps to deliver either more power or fuel economy. Listen very carefully at idle when you press the Eco or Sport buttons and youll actually hear the engine idle change a little, which indicates that it is actively changing settings in the maps. One point to keep in mind - every time you switch the car on, the system is back to the default quotCityquot mode. If you wish to regularly use Sport or Eco mode, you must remember to engage it at every start up. As a safety feature, you need to press the clutch pedal to start the Zest. Think of quotturboquot and words like quotlagquot come to mind immediately. However, with the Zest, that isnt the case. The Revotron engine is nearly lag-free and moves eagerly. Its seamless enough that you never feel a lull before the turbo spools up. The turbo is fairly small, as youll see in the picture above. The Revotron can pull from low revs without much effort and is well-suited to Indias traffic conditions. There is so much low-end torque available that, upon releasing the clutch amp with zero throttle input, the car simply pushes forward without stalling. You can even crawl over speed breakers and climb moderate inclines in 2nd gear itself. Tata engineers have done a commendable job of keeping the turbo lag at minimal levels and making the engine extremely drivable in the low rpm range. The Zest has a light steering with a pretty quick ratio, making it manoeuvrable in tight lanes. The clutch too is light enough and has a short 3quot travel range. All these factors put together make the Zest an ideal city sedan. On the flip side, due to the high seating position and absolute lack of space to the left of the clutch pedal, the drivers left ankle will get tired from keeping his foot on the clutch pedal in stop-go traffic. While the engine shines in driveability, those expecting outright performance will be disappointed. Dont even mistakenly compare the Revotron to that explosive 1.2L TSI from the Polo. The Revotron motor certainly doesnt like to be revved hard. Take it past 3500 rpm and the engine gets a bit throaty. The needle turns red at 5500 rpm, with the engine sounding harsh, although you can take it up to 6000 rpm. On the expressway, the Zest is in its comfort zone cruising at legal speeds, and being driven in a sedate manner (lt 4000 rpm). 100 kph in 5th gear is attained at 2300 rpm (identical to the Dzire amp Amaze). You can switch to sport mode on the highway, but this still isnt an engine that begs you to go faster. Dont get me wrong, performance is totally adequate for a family sedan, yet its no tarmac scorcher like the VW TSI. Overtaking manoeuvres will definitely require downshifts. Press the Eco button to take the engine into its fuel efficient mode. Eco greatly mutes throttle response, even when compared to the default City mode. The car isnt eager to respond quickly. That said, the Revotrons low-end torque keeps the Zest usable in bumper-to-bumper traffic. While it is sluggish compared to the other modes, it doesnt get affected by turbo lag. On the other hand, Eco mode is unsuitable for highway driving. Engaging Sport mode makes the car noticeably more responsive to throttle inputs (both, in terms of pedal and engine mapping). A slight dab on the accelerator and the difference is immediately felt. The car is peppy in urban conditions, with initial performance improving considerably over the other modes. However, once the car crosses its comfort zone (about 3500 - 4000 rpm), the Revotron isnt exactly sporty. The gearshift is one area where Tata Motors has made significant progress. The throw is not as long as older Tata vehicles. The gears slot in smoothly and you wont be missing a shift. The gearshift doesnt feel notchy or rubbery, while the gear knob is nice to hold too. However, it does have some issues. On pressing the throttle or lifting off, the gear lever moves back and forth. This also happens when you shift gears and let go of the clutch. We even noticed some vibrations in 3rd gear at 1500 rpm. On our test car, after three hours of driving in the city, the gears seemed to require more effort to engage and sounded noticeably clunkier. Those with a keener sense of hearing might notice faint transmission whine coming into the cabin. The Zest has sufficient insulation for most driving conditions. The car is acceptably refined and there are no concerns on this front. It8217s only at high speeds that some wind amp tyre noise creeps in. It wasnt excessive, but definitely noticeable. Tata is clearly proud of their Revotron engine and, as a result, the Zest wears this prominent chrome badge. Got 3 modes Ride, handling, steering and braking: Tata Motors has made a lot of progress in this department. The Zest manages to glide over roads smoothly at any speed. The suspension did its job beautifully amp silently on the rough patches we encountered on our test-drive. Even larger bumps were eaten up without a problem. The ride is compliant and the cabin feels well insulated. The Zest is decent around corners too. At regular speeds, it has no problems tackling them. When throwing the car hard into corners, there is a bit of understeer, although not as much as other Tata sedans (e. g. Manza). The 185 mm Bridgestone B250s provide good grip, while overall road behaviour is helped by the wide tracks (1450 mm front and 1440 mm rear). That said, there is a fair deal of body roll which dampens the driving experience. Its a tall and heavy car with a suspension tuned for comfort. Dont expect it to be a corner carver or involving handler in any way. The Zests handling is competent for a family sedan and the average Joe will be happy with its neutral dynamics. The new electric power steering developed by ZF is light and accurate. Like the Nano Twist XT, it has an quotActive Returnquot function which makes the car less tiring to drive and park. Its light enough at crawling speeds. Theyve struck the right balance here. Going past 45 kph however, it does weigh up noticeably, almost a little too much (or too early, we should say). At high speeds, theres absolutely no vagueness or twitchiness, which helps the Zest feel planted. This is definitely one of the better EPS units around. As is the norm in this segment, the Zest is equipped with disc brakes at the front and drums at the rear. The 9th generation ABS unit is sourced from Bosch. Overall, the brakes have adequate stopping power. Upon braking in the wet, the ABS did kick in a few times, yet it wasnt intrusive at all. When getting on the brakes, not much happens for the first inch of pedal travel or so. A little more initial bite would have certainly helped make them feel more effective amp confidence inspiring. Last edited by GTO. 5th August 2017 at 17:45. Reason: picture above 8226 ARAI fuel efficiency ratings are 23.0 kpl for the diesel and 17.6 kpl for the petrol. 8226 The Zest is the first in a line of new products that Tata plans to introduce till 2020. It will be manufactured at the Ranjangaon factory, alongside the Manza. 8226 Available in 6 colours: Buzz Blue, Venetian Red, Sky Grey, Dune Beige, Platinum Silver amp Pristine White. Black is absent on the list. 8226 Why is it that all sedans lt4 meters in length have such corny names Amaze, Dzire, Xcent and now, Zest ( which is probably the least corny of the lot, by the way ). 8226 The Zest is clearly a competent product. If you refer to our earlier reviews, youll see that we were quite impressed with the Nanos brilliance, the Arias competence and the Manzas all-roundedness. Where Tata fails is in the marketing function. We hope that the Zest receives the sales amp marketing support it deserves. 8226 If you insert the key and hurriedly start the engine (without stopping momentarily at the accessory position), the starter wont crank. 8226 Tata Motors will certainly offer the diesel with a manual gearbox too. It wasnt available at the media drive though. 8226 The DRLs go off when the angel eye parking lights are switched on. It would have further upped the cool factor if it was possible to have them both on at the same time 8226 Hallelujah, a variant naming system that actually makes sense XT Top, XM Mid, XE Entry Economy. If theres an A at the end (e. g. XMA), its the Automatic version of the respective variant. If theres an S at the end (e. g. XMS), it has the safety pack. 8226 Turning radius of 5.1 meters is bigger than the Amaze (4.5 - 4.7m) and Dzire (4.8m). 8226 The drivers window switch doesnt have 2-steps of progression. As a result, to engage one-touch-down, you have to keep it pressed for more than half a second or so. Theres no one-touch-up functionality. 8226 If you pull the (inside) drivers door handle, it opens the drivers door amp unlocks all other doors (rather than having to specifically flip the lock unlock lever separately). The fact that this is only available on the drivers door is a good thing. 8226 Auto-locking doors can be activated deactivated from the vehicle settings screen. Same for auto relock. Meaning, if you unlock via the remote but dont open the doors within a certain time limit, the Zest will re-lock itself automatically. 8226 To adjust the brightness of MID amp interior illumination, the headlights have to be turned on. After that, keep tapping the left instrument cluster stalk to cycle through the 5 adjustment levels. 8226 The audio system has a slight delay in responding to actions like changing the volume. It takes half a second to reflect the adjustments you make. While this isnt a big deal, the delay is definitely perceivable. 8226 The 5quot touchscreen has a quotpicture viewerquot mode, which enables the display of any image from your USB drive SD card. If the images dont fit the screens aspect ratio, they are disproportionately squished to fill the whole screen. 8226 The infotainment system has a few bugs. Bluetooth (specifically the contacts amp call logs) didnt always work perfectly with our Android phones. Calls and music streaming functioned fine. But we couldnt ever get the quotread incoming SMS aloudquot feature to work. Once, while we were adjusting the music volume, an SMS came in and caused all the info in the central part of the screen to disappear. Regardless of what we tried doing to restore things, it only returned back to its usual self after a long shut-down of the car. 8226 Voice recognition on the Zest is limited to a set of predefined commands. Some examples: Tune to ltstationgt, Play song ltsong namegt, Play album ltalbum namegt, Call ltcontact namegt, Dial ltnumbergt, Set fan speed ltfan speedgt, Set temperature lttempgt, etc. 8226 The parking assist sensor system has some cool features. The 4 sensors have a rearward range of 1.5 meters, displayed in steps of 0.25 m on the screen. You have a choice of 3 warning tones (though none are particularly pleasant to the ear). Theres independent parking volume control, and the option to mix it with the music or override the music. Lastly, you can choose how long the parking sensors stay active after youve shifted out of reverse (e. g. for 0 seconds, 10 seconds etc.). VW owners will be familiar with this, as their parking sensors remain active up to 5 - 10 kph of forward speed. 8226 Indicator stalk has a soft touch lane change feature - tap it and it blinks thrice. Also, the headlamp levelling control is mounted on the light stalk itself. a much more logical place for it. 8226 We were told that the Zests OBD port is located behind the large snap-fit panel, to the right of the steering column. This means that its not always accessible (e. g. if you want to use a bluetooth OBD module while driving). 8226 Despite Tata claiming the Zest is aimed squarely at the personal car segment, rumours of a 74 BHP stripped-down variant does indicate they dont plan to turn a cold shoulder on their commercial customers. 8226 Tata is offering what they call 333 Confidence. This includes warranty for 3 years 100,000 kms, an Annual Maintenance Contract (AMC) of 3 years 45000 kms and free 24x7 roadside assistance for 3 years. 8226 A huge shout-out to Talented Moderator Stratos for post-processing the review pictures 8226 Disclaimer. Tata invited Team-BHP for the Zest test-drive. They covered all the travel expenses for this driving event. Last edited by GTO. 12th August 2017 at 19:27. Reason: Updating variant naming point. The Smaller yet Significant Things: Dials do a clean sweep at start-up. Note that the digital temp amp fuel gauges dont provide the same resolution as analog ones: Ignition keyhole is illuminated. In all 4 of the cars we tested, inserting the key required some force to get over the initial resistance: Several configurable shortcuts on the infotainment home screen. You can have them link directly to any audio or vehicle settings page: 4-segment reversing sensor has a range of 150 cm (1.5 meters). The distance display is broken into 6 parts - 25, 50, 75, 100, 125 and 150 cm: Mid-variant doesnt get the touchscreen system. Functionality is very similar, although sound quality and amp specs are less impressive (4x20w RMS): SD card reader is left out in the mid-variant, but USB amp Aux are still present. This being the diesel, Eco and Sport buttons are missing: Mid-variant gets regular HVAC unit (instead of climate control). No parking sensors, but front and rear foglamps have been provided: At night, all the pure-white LEDs of the dash, steering and interior are visible. Dimming the instrument cluster adjusts them too. Very premium: Detailing amp quality are evident. Things arent absolutely perfect though. This volume knob was already loose on one of the cars we drove: Bright yellow warning is printed on This isnt a removable sticker. Various languages suggest an export possibility: Concentric arch-like demister pattern on the rear glass. That dotted black band at the top is rare on a rear windshield: The Zest doesnt have those black strips running from the roofs front to rear. Resultant gap at the windscreen end is visible: Quality control still needs to be improved. Bolt holding the rear seat has pinched the felt cladding, making it unable to cover the bolt head: Foam padding under the boot carpet. Notice the strap to lift, as well as hook to hold the floor panel up. A thoughtful touch: DRL indicator visible at the top right. The door open warning conveniently shows exactly which door (or boot) is open: Chief Competitors of the Tata Zest What you8217ll like: 8226 Priced lower than the outgoing Dzire. Noticeably better in most areas (quality, comfort, interiors etc.) 8226 Competent engine range. Very refined motors 8226 Absorbent ride quality, even over rough roads. Neutral road manners too 8226 Terrific fuel efficiency, especially from the diesel 8226 Effortless to drive in the city light steering, clutch and gearshift. Automatic transmission available 8226 Maruti8217s excellent after-sales service amp wide dealer network What you won8217t: 8226 Oddball boot design. Side profile looks particularly awkward 8226 Small 316L boot amp no folding rear seat either. Limited practicality 8226 Mediocre brakes (LXi LDi amp VXi VDi), just like the mechanically-identical Swift 8226 Limited rear seat space is incomparable to the Manza, Etios, Verito et al 8226 Hefty 1.2 lakh premium for the Automatic transmission variant What youll like: 8226 An all-rounded compact sedan that does most things well 8226 Packaging brilliance. Roomier backseat than the Dzire, and a larger 400 Liter boot 8226 1.5L i-DTEC engine offers segment-best power amp performance. Excellent driveability too 8226 Diesels 25.8 kpl ARAI fuel economy rating 8226 Light controls, slick gearshift and easy maneuverability for in-city commuting. AT gearbox available 8226 Hondas reliability amp fuss-free ownership experience What you wont: 8226 Diesels NVH is a full level poorer than the refined Maruti Dzire 8226 Brios unconventional dashboard is too basic for this class of car 8226 Not as dynamically accomplished as the Ford Fiesta Classic, Toyota Etios and others 8226 Diesel isnt as high-rpm friendly as the 1.3L MJD 8226 Many practical features missing ( climate control, seat-belt height adjustment, adjustable neck restraints, auto-locking doors, full MID, folding rear seat etc. ) What youll like: 8226 All-rounded package in a contemporary design 8226 Interiors have best-in-class fit, finish amp quality. Accommodating 407 liter boot too 8226 Fuel-efficient, practical diesel amp peppy petrol. Smooth gearbox 8226 Loaded with features ( keyless start amp go, reversing camera, rear air-con, cooled glovebox etc. ) 8226 Comfortable ride quality and predictable handling 8226 Hyundais fuss free ownership experience amp excellent after-sales service What you wont: 8226 1.1L 3-cylinder diesel lacks the top-end punch of competition. Ordinary highway performance 8226 Steering amp dynamics arent to an enthusiasts tastes 8226 Narrow width makes it more suited as a 4 seater, rather than 5 8226 Boot aside, the premium i20 is closely priced with more power, space, equipment amp refinement 8226 Adjustable front neck restraints, seat-belt height adjustment, full MID, auto-locking doors amp dead pedal missing Last edited by GTO. 4th August 2017 at 10:13. Let me start off my saying, I was thoroughly impressed by the Zest. Not only as a step forward for Tata, but more importantly when compared to the competition as well. Everyone who saw the euro-looking dashboard was pleasantly surprised. Both in terms of design and quality, it is impressive. What became apparent to us, spending several hours looking around the Zest was that the Tata team has definitely put a lot of thought and attention to detail into everything - and it shows. Im glad to see that finally a company has developed an engine with user-switchable maps. Think about it, this is the kind of functionality that people pay 20,000 Rupees for in the form of switchable quotPetesquot or quotRaceDynamicsquot boxes. Tata has built that in, and that too in this segment Of course, the Revotron is in no way an exciting or enthusiast engine, but I really applaud this step. Its something thats always been possible, but no one has bothered to do (in the lower segments). I just wish the driving mode buttons were not quotout of sight and therefore out of mindquot. They should have been on the steering wheel, and they should have remembered their setting after a restart too. My guess is that Tata is going to come out with class topping ARAI fuel efficiency numbers. Thats why that tiny turbo is in there. This is of course pure speculation on my part (and assuming that ARAI lets them use the quotEcoquot mode figures). Lets wait and see8230 The diesel AMT is no doubt something the mass market is drooling over. The beauty of it is that it has the wide torque of the diesel to its benefit, (which is what makes it more driveable than the Celerio). For the average driver, this engine AMT combo will be responsive and truly enjoyable. However, pushed hard, it will get much more coarse. Mechanical (and now electronic) gremlins would be my foremost concern with the Zest. The diesel (Fiat engine, Magneti Marelli AMT) would be my pick, not only for more peace of mind, but also because I thought it was better to drive. The touchscreen audio system has a lot of bells and whistles. If you ever give it a listen, turn the volume ALL THE WAY up - thats when its most impressive. (The mid-variant audio, though decent, isnt as good). Last edited by Rehaan. 4th August 2017 at 10:53. The following 94 BHPians Thank Rehaan for this useful post: 4th August 2017, 11:03 Thanked: 6,829 Times Wow a brilliant detailed review. Read it in one go. Having driven the Revotron Zest for a very short distance, I must admit the steering feel and the quality of buttons are absolutely impressive. This is definitely going to be a big thing for the Tatas. However, Tata must pull their socks in the aftersales department too. But, I am sure even that will improve with the Zest and the Bolt. I recently visited the Concorde showroom in Prabhadevi and what a stunning showroom it is. Very knowledgable staffs, great interiors, almost felt like a lounge. The following 7 BHPians Thank M for this useful post: 4th August 2017, 11:10 Thanked: 8,101 Times Great review, am impressed. There are a few rough edges but I did not see any signs of quotcheapnessquot and cost cutting that was so apparent in the Mobilio test The following 14 BHPians Thank ajmat for this useful post: 4th August 2017, 11:14 Location: Bangalore TVM Thanked: 10,653 Times Brilliant review. More than anything else, I hope the diesel automatic becomes a market sensation and other companies follow suit as well. That apart, the car is a very big leap for TATA Motors. Personally, Ill still be a skeptical on their reliability and would like to wait and watch few months how things fare. If TATA is able to provide good initial ownership and service experiences, I wouldnt mind putting my money down on this one - the diesel AMT of course. Sent from my iPhone using Team-BHP The following 6 BHPians Thank CrAzY dRiVeR for this useful post: 4th August 2017, 11:17 Location: Flying Around Thanked: 19,757 Times Fantastic review, guys Take a bow. The attention given to each detail of the Zest is simply mind-blowing This is arguably the first world-class product from the Tata stable. A lot of small, neat finishes look like they were the results of inputs from the late Karl Slym - the classy European touches to the exteriorsinteriors, placement of the central console buttons, even the OEM Head Unit resembles those RCD units from the Volkswagen cars we know of. I am really proud of the fact that an Indian company has taken such giant strides in vehicle development and has developed (in-house) a truly segment-topping car not only for the Indian market but for international markets as well, with several first-in-segment features. I was waiting for this moment to say this, but - Hyundai, take a backseat The car itself is a looker from the front and rear, no doubt about it. Tata needs to seriously amp up its marketing strategy with the Zest - that superb Revotron mill with class-leading figures, and a segment-first and the most cheapest diesel AMT in the country The Zest has all the makings of being a bestseller, a superstar in its segment (or even a segment higherlower, I dare say). I sincerely hope it turns out to be in the top 10 sellers in our monthly sales charts - both Tata Motors and the legacy of the late Karl Slym thoroughly deserve it. Rated thread a very well-deserved 5-stars Last edited by RavenAvi. 4th August 2017 at 11:22. The following 13 BHPians Thank RavenAvi for this useful post: 4th August 2017, 11:34 Thanked: 1,038 Times Tata Motors trying to give a youth touch to the Zest, not sure if it works, but all the best to them. Would really want to see Zest clock up good numbers and give good competition to the DZires, Xcents, Amazes around. The following 18 BHPians Thank sachinayak for this useful post: Bookmark amp Share Tweet this Thread
No comments:
Post a Comment